Reenkarnasyon yoksa şura-30 ayeti nasıl yorumlanmalı?‏

Reenkarnasyon yoksa şura-30 ayeti nasıl yorumlanmalı?‏
Reenkarnasyon yoksa şura-30 ayeti nasıl yorumlanmalı?‏
Kur'ânı okumasını bilmek gerekir. Bir ayetle hiçbir konu anlaşılmaz. İlgili bütün âyetleri bir arada okumak gerekir. Şura sûresinin 30. âyeti konuyu bir yönüyle aktarmaktadır. Kişilerin hiçbir günah olmadığı halde Allah kullarını doğrudan denemeye tabi tutabilir. İmtihan için değişik musibetlere uğratabilir. Bakara 155-156, Enbiya 35'e bakabilirsiniz. Elmalıya bakacak kadar konuya yakınsınız. Onlarca âyette yaratma, öldürme ve yeniden diriltmeyi apaçık bir şekilde ortaya koyan âyetleri görmüyor musunuz? Bebek konusu bilgi yetersizliği sebebi ile anlaşılamıyor. Çocuklara sorumlu değildir. Ve bütün çocuklara cennete girecektir. Kur'ân'da geçen Ğilman sözcüğünün kanıtladığımız üzere anlamı Cennete girecek çocuklardır. Yetişkin sakatlar için de bir adaletsizlik yoktur. Çünkü onlar da yapabildiklerinden sorgulanacaktır. Diğer bazı âyetler, Kur'an dilinde ölümün hangi manalara geldiği bilinmediği için anlaşılamamaktadır. Kur'ân kışın aktivite göstermeyen toprağa "ölü toprak" der. Mülk 2 de ölüm hayattan önce zikredilir. Çünkü Kur'an ana rahminde ruhun üflendiği cenin için "onu bir diğer şekilde yarattık" tabiri kullanılır. (Müminûn 14) Reenkarnasyonun amacı ruhsal gelişi sağlamak ise, sağlanıncaya kadar devam etmesi gerekir. Ozan İlahi sorguyu ve Cehennemi nereye oturtacağız. Bir öncek hayatın tecrübeleri bilinmediğine göre bir sonraki hayatta nasıl gelişim sağlanacaktır. Zamanım yok. Bu kadarla yetiniyorum. Anlayabilene sivri sinek saz fakat davul zurna azdır. Her kes kendi inancından sorgulanacaktır.